Vanliga frågor och svar

Här kan du läsa svaret till våra vanligaste frågor.

Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar (helgfri vardag). Leveranstiden kan dock, vid undantagsfall, avvika något från normal leveranstid.

Gör du din beställning innan kl. 14:00, skickar vi din order samma dag. Undantag förekommer dock, om än sällan.

Läs mer om frakt och leverans här.

Vad är fraktkostnaden?

Vi erbjuder alltid fri frakt över 1000 kr. Under detta belopp är fraktkostnaden 49 kr.

Kan jag ångra mitt köp?

Självklart! Du har alltid full returrätt inom 14 dagar efter att du mottagit dina varor, även om förpackningen brutits. Varan ska emellertid återlämnas i säljbart skick. Observera att en vara i säljbart skick även omfattar dess förpackning.

Vi tycker dock att 14 dagars ångerrätt är aningen snålt och erbjuder dig därför 30 dagars öppet köp. Öppet köp gäller dock – till skillnad från vid ångerrätt – endast vid obruten förpackning. Är förpackningen bruten går det således inte att yrka på öppet köp.

För mer information om hur du går tillväga för att returnera en vara, se avsnittet Ångerrätt i våra köpvillkor.

Hur returnerar jag ett beer pong-bord?

Du returnerar enklast ett beer pong-bord genom att beställa en förbetald returfraktsedel från oss. Du kan även kontakta oss på info@beerpongkungen.se, så hjälper vi dig. Ange ditt ordernummer (t.ex. #3771) när du kontaktar oss och berätta vilken produkt du vill returnera.

Hur spårar jag mitt paket?

I samband med att din beställning skickas från vårt lager, skickar vi ett mejl till dig innehållandes ditt sändningsnummer. För att spåra din försändelse, följ denna länk, fyll i ditt spårningsnummer och klicka på "Spåra".

Hur vet jag när mitt paket går att hämta ut?

Du får ett SMS till det telefonnummer du avgav i din beställning innehållandes de uppgifter du behöver för att hämta ut paketet hos din närmaste DHL Service point.

Jag hittar inte min faktura, vad ska jag göra?

En faktura skickas automatiskt till den e-postadress du angivit i samband med att din beställning skickas från vårt lager.

Hittar du inte fakturan? Sök igenom din skräppost (extra viktigt om du har en @hotmail.com- eller @live.se-adress). Du kan även skicka en ny faktura till din e-postadress genom att följa denna länk.

För mer information om hur du betalar din faktura, hänvisar vi dig till Hyggligs kundtjänst.

Kan ni sponsra min blogg eller tävling?

Vi tycker att samarbeten är skitkul och är alltid öppna för förslag! Släng iväg ett mejl till info@beerpongkungen.se, eller använd mejlformuläret, så kan vi diskutera det vidare.

Specificera vänligen er förfrågan så mycket som ni kan, så kan vi enklare ta ställning till din idé. Ju konkretare, desto bättre. Värt att fundera på:

  • Är Beerpongkungen en lämplig sponsor? Delar vi samma målgrupp?
  • Vad kan ni erbjuda oss i utbyte mot spons?
    Exempel: länk från er hemsida eller blogg, exponering till X personer, inlägg på Facebook, synas vid marknadsföring i era kanaler mm.

kontakta oss

Kontakta gärna oss om du har några frågor!

Ogillar du mailformulär? Kontakta oss direkt på info@beerpongkungen.se